Modul #1: Content Marketing-strategi

Denne modulen vil styrke din kompetanse og gi deg en god forståelse av alle elementene som bygger opp en effektiv Content Marketing-strategi.

Du vil lære følgende:

  • Hva er en innholdsstrategi, hvorfor er det viktig og hva bør den inneholde.
  • Business case for Content Marketing, slik at du kan innovere fritt.
  • Slik overbeviser du for en satsing på Content Marketing
  • Målsetting og strategi – innholdsstrategi
  • Forstå kundereisen din – og lær hvordan du lager innhold til hver fase i kjøpsprosessen.
  • Taktikker og segmenteringsstrategier
  • Målgruppe, målgruppeanalyse, kundesegmenter og personalisering
  • Kartlegging av kundeprofiler / personas til engasjementssyklus
  • Hvordan organisere deg for en satsing på content marketing. Arbeidsfordeling og hvilke nøkkelpersoner du bør ansette.
  • BONUS: Verktøykassen i strategiarbeidet.

Dato: 24. oktober

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Fagansvarlig: Pontus Staunstrup

Pontus er en av Nordens mest erfaren strateg med fokus på Content Marketing, strategi /innholdsmarkedsføring og sosiale medier. Han hjelper bedrifter og organisasjoner med sine strategier samt å nå sine målgrupper gjennom relevant innhold. Pontus er i dag Head of Content Marketing i Climeon, og kom fra PostNord hvor han var ansvarlig for strategi og sosiale medier. Pontus er også ofte benyttet som foredragsholder, kursleder og samtalepartner innen innholdsmarkedsføring. Du finner Pontus på staunstrup.se.

Alle deltakere på Content Marketing Manager får Pontus sin siste bok «Content Marketing for alle».

Temaer som blir gjennomgått

Innholdsstrategi og målsetting

Business Case

Kundereisen og kjøpsprosessen

Målgruppeanalyse & segmenteringsstrategier

Content Marketing-taktikker

Innholdsanalyse

P.S: Du kan også velge bare å delta på denne modulen. Du trenger ikke å ta hele sertifiseringen.