Modul 1: Content Marketing-strategi - Content Marketing Manager

Modul #1: Content Marketing-strategi

Styrk din kompetanse og få en helhetlig innsikt i hvordan du utarbeider eller videreutvikler din Content Marketing-strategi. Etter kurset sitter du bl.a. igjen med en helhetlig content marketing-strategi.

Du vil lære følgende:

23. september: Content Marketing Strategi ( 3,5 timer)

Del 1: Introduksjon til innholdsstrategi

  • Sett deg tydelige mål for hva din Content Marketing strategi skal inneholde
  • Hvordan lage et business case for en intern satsing på Content Marketing
  • Slik overbeviser du ledelsen for en satsing på Content Marketing

Del 2: Prosessen for å komme frem til en god strategi

  • Hva skal en Content Marketing Strategi inneholde
  • Start med analysen
  • Gjennomgang av de 8 punktene som må være med i din strategi
  • Hvordan forankrer du en Content Marketing strategi?
  • Hvilke hindringer vil du møte på og hvordan skal du overvinne de?

Del 3 Målgrupper, målgruppeanalyse kundesegmenter og personalisering

  • Kartlegge dine kundeprofiler
  • Utvikle dine personas
  • Gjennomgang av budskapsmatrisen

Spørsmål og oppsummering av modul 1

Oppgave til deltakerne:

  • Jobb med ditt businesscase som et grunnlag for utviklingen eller videreutvikling av strategien din.
  • Lag din personas
  • Sett opp punkter som du mener har betydning for din strategi i strategiskissen

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1, Del 2 & Del 3
  • Strategiskissen
  • Eksempel på strategi for liten bedrift
  • Eksempel på strategi for stor bedrift
  • Eksempel på strategi for B2B bedrift

25.september: Content Marketing Strategi ( ca. 3,5 timer)

Del 4 Kjøpsreisen - budskap og innhold 

  • Hva er stegene i kjøpsreisen
  • Innhold og kanaler som skal benyttes

Del 5 Mål, formål, måling og analyse 

  • Hvordan måler du de ulike målene
  • Måle på effekt
  • Analysere og presentere
  • Hvilke data har du tilgang på i dag?

Del 6 Prosesser og roller i organisasjonen

  • Hvordan organisere deg for en satsing på Content Marketing
  • Arbeidsfordeling og hvilke nøkkelpersoner du bør ansette
  • Årsplanlegging og innholdsproduksjon

Kort gjennomgang av strategioppgaven

Spørsmål og oppsummering av modul 2

Oppgave til deltakerne: 

  • Jobb med din kjøpsreise og forstå dine kunder
  • Sikre deg innsikt i data som bedriften din har
  • Tenk over organiseringen i din bedrift
  • Fortsett jobben med å sette opp punkter som du mener har betydning for din strategi

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 4, 5 og 6
  • Strategiskissen

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Dato: 23. september 09.00 – 12.30 &
25. september 09.00 – 12.30

Pris: 6.990,- eks. mva.

Kursleder: Pontus Staunstrup

Pontus er en av Nordens mest erfaren strateg med fokus på Content Marketing, strategi /innholdsmarkedsføring og sosiale medier. Han hjelper bedrifter og organisasjoner med sine strategier samt å nå sine målgrupper gjennom relevant innhold. Pontus jobber selvstendig i dag og har tidligere erfaring som Country Manager Sweden i Brand Movers og fra PostNord hvor han var ansvarlig for strategi og sosiale medier. Pontus er ofte benyttet som foredragsholder, kursleder og samtalepartner innen innholdsmarkedsføring. Du finner Pontus på staunstrup.se

Alle deltakere på Content Marketing Manager får Pontus sin siste bok «Content Marketing for alle».

Temaer som blir gjennomgått

Innholdsstrategi og målsetting

Business Case

Kundereisen og kjøpsprosessen

Målgruppeanalyse & segmenteringsstrategier

Content Marketing-taktikker

Innholdsanalyse