Modul 4: Sosiale medier - Content Marketing Manager

Modul #4: Effektiv bruk av sosiale medier

Publisering & distribusjon: Optimalisering for ulike kanaler.
For å lykkes med innholdsmarkedsføring, må innholdet nå mottakeren med riktig budskap, til rett tid og i riktig kanal. Du vil lære mer om hvordan du benytter riktige distribusjonsmetoder for å skape trafikk til nettsiden/innholdet ditt.

Hvor er din målgruppe og hvordan kommunisere riktig?

  • Hvordan lage innhold som er engasjerende, interessant og relevant for brukerne.
  • Hvordan distribuere innholdet ditt optimalt for å maksimere eksponering, trafikk og for å bygge publikum.
  • Bygg ditt innholdsnettverk på egne plattformer: Blogg og nettside.
  • Hvordan lede brukerne best fra plattformer som Facebook, Twitter, LinkedIn etc. til dine egne plattformer.
  • Hvilke ressurser trengs for å ha en jevnlig tilstedeværelse på dine plattformer?
  • En distribusjonsplan som sikrer best mulig utnyttelse av dine historier og som måler resultater
  • Samkjøring av plattformene som fungerer for deg – hvordan sikre gode synergier?
  • BONUS: Slik måler du effekten av sosiale medier + analysemal for din innholdsproduksjon i sosiale medier.

LinkedIn: Topp 3 B2B Marketing Trends for 2020

Hvordan kan du sikre konkurransefordeler, som i noen tilfeller også betyr å gå mot strømmen? Få unik innsikt med disse topp B2B trendene for 2020.

Vi tror det er aldri en fordel å gjøre det samme som alle andre gjør, spesielt innen markedsføringsfaget. Noen ganger dukker det opp påstander og råd om B2B kommunikasjon som kan være både feil og villedende.

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med 650 millioner medlemmer. Tina Rødahl som vil presentere 3 tips for hvordan å lykkes med B2B markedsføring. Dessuten vil hun avsløre topp B2B trendene for 2020. Videre får du også lære 3 viktige grep norske bedrifter bør gjøre på LinkedIn.

Denne forelesningen vil inneholde råd for beste praksis, for eksempel:

  • Hvorfor «always on» er den raskeste måten å lykkes i B2B markedsføring
  • Hvordan gjenbruk av innhold kan fungere
  • Hvorfor billig mediekjøp er faktisk dyrt
  • Viktige B2B-funn fra det norske markedet

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Datoer i 2020:

Vår: 20. april, 08:30-16:30

Høst: 15. oktober, 08:30-16:30

Pris: 6.990,- eks. mva.

Astrid Valen-Utvik

Astrid Valen

Astrid Valen-Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet Valen–Utvik AS i 2009. Hun er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media & kommunikasjon. Hun er en tydelig stemme i miljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs i tillegg til innholdsarbeid for deres faste kunder. I februar 2017 ble hun kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet på Social Media Days Oslo.

Tina Rødahl

Tina Rødahl er ansvarlig for LinkedIn Marketing Solutions i Norge. Hun har lang erfaring fra teknologi- og mediebransjen og brenner for at kommunikasjon og løsninger spisses på brukernes premisser. I tillegg til å holde foredrag jobber Rødahl tett med bedrifter og byråer for å bistå i utviklingen av strategier, innhold, kampanjeutførelse samt optimalisering av planer og tiltak.

AdColony er datterselskap av Otello Corporation (tidligere Opera Software) og er eksklusiv LinkedIn Marketing Solutions partner i Norge, Sverige, Danmark og Tyrkia.

Temaer som blir gjennomgått

Medieovervåkning

Distribusjonsstrategi / taktikker

Innholdsnettverk

Distribusjonsplan

Skape engasjement

Måling & analyse

LinkedIn 101