Modul 4: Sosiale medier - Content Marketing Manager

Modul #4: Effektiv bruk av sosiale medier

Publisering & distribusjon: Optimalisering for ulike kanaler.
For å lykkes med innholdsmarkedsføring, må innholdet nå mottakeren med riktig budskap, til rett tid og i riktig kanal. Du vil lære mer om hvordan du benytter riktige distribusjonsmetoder for å skape trafikk til nettsiden/innholdet ditt.

16. oktober: EFFEKTIV BRUK AV SOSIALE MEDIER ( 3,5 timer)

1. Hvorfor må vi bygge tillit i sosiale medier? 

  • Hva gjør du for å skille deg ut?

2. Strategisk og målrettet kommunikasjon 

  • Hva ønsker du at mottakeren skal sitte igjen med av inntrykk?
  • Hva -konkret- ønsker du at mottakeren skal gjøre i etterkant?
  • Hva slags verdi ønsker du å gi til mottakeren?

3. Hvordan strukturere tidsbruk og innhold?

4. Hva er godt innhold og gode historier? 

5. Hvordan få rekkevidde og engasjement? 

  • Hvordan fungerer algoritmene
  • Opphavsrett
  • Konkurranseregler i sosiale meier

6. Hvordan skal økosystemet ditt se ut?

  • Analyse, strategi, hverdagsinnhold, måling, mediekjøp og kampanje

Spørsmål og oppsummering av modul 1

Oppgave til deltakerne til Modul 2: 

  • Fyll inn målene fra modul 1 på sjekklisten Effektiv bruk av sosiale medier
  • Definer for din virksomhet
  • - 3-5 kjerneverdier + tenk gjennom konsekvenser for hver enkelt verdi
  • Definer din virksomhets kommunikasjonsmål. Sett opp 4-6 kommunikasjonsmål

Organisering: Kartlegg hvem som kan bidra til deres innholdsproduksjon?

Ta utgangspunkt i sjekklisten for godt innhold og skriv ned stikkord for temaer til historier din virksomhet har å fortelle og som du mener er godt innhold for dere

Dokumenter til deltakerne:

Presentasjonene for Del 1 - Del 4

  • Sjekklisten Effektiv bruk av sosiale medier
  • Skjema for kjerneverdier
  • Skjema for kommunikasjonsmål
  • 10 punkts sjekkliste for godt innhold i sosiale medier

19. oktober: EFFEKTIV BRUK AV SOSIALE MEDIER ( 3,5 timer)

7. Annonsering på Facebook

  • Trafikk & engasjement 

8. ROI - hva er verdien av sosiale medier?

9. Analyse og statistikk 

  • Hva bør rapporteres på pr uke, pr mnd, pr kvartal til hvem

10. Evaluer og juster 

11. Tips, råd og verktøykassen for effektiv bruk av sosiale medier

  • 5 tips til å skape økt engasjement
  • 5 fallgruver du bør unngå

Del 12 LinkedIn: Topp 3 B2B Marketing Trends for 2020

Hvordan kan du sikre konkurransefordeler, som i noen tilfeller også betyr å gå mot strømmen? Få unik innsikt med disse topp B2B trendene for 2020.
Vi tror det er aldri en fordel å gjøre det samme som alle andre gjør, spesielt innen markedsføringsfaget. Noen ganger dukker det opp påstander og råd om B2B kommunikasjon som kan være både feil og villedende.
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med 650 millioner medlemmer. Tina Rødahl som vil presentere 3 tips for hvordan å lykkes med B2B markedsføring. Dessuten vil hun avsløre topp B2B trendene for 2020. Videre får du også lære 3 viktige grep norske bedrifter bør gjøre på LinkedIn.

Spørsmål og oppsummering av modul 2 

Oppgave til deltakerne til Modul 2: 

  • Fyll inn målene fra modul 2 på sjekklisten Effektiv bruk av sosiale medier
  • Hva er indikatorene på suksess for dere? Hva er suksess i hver enkelt kanal?
  • Lag en skisse til hvordan ditt økosystem ser ut i dag og hvordan det du kan prioritere at det skal se ut i tiden fremover. Hvilke prioriteringer bør du gjøre

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 7 - Del 12

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Dato: 16. oktober 09.00 – 12.30, &
19. oktober 13.00 – 16.00

Pris: 6.990,- eks. mva.

Astrid Valen-Utvik

Astrid Valen

Astrid Valen-Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet Valen–Utvik AS i 2009. Hun er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media & kommunikasjon. Hun er en tydelig stemme i miljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs i tillegg til innholdsarbeid for deres faste kunder. I februar 2017 ble hun kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet på Social Media Days Oslo.

Tina Rødahl

Tina Rødahl er ansvarlig for LinkedIn Marketing Solutions i Norge. Hun har lang erfaring fra teknologi- og mediebransjen og brenner for at kommunikasjon og løsninger spisses på brukernes premisser. I tillegg til å holde foredrag jobber Rødahl tett med bedrifter og byråer for å bistå i utviklingen av strategier, innhold, kampanjeutførelse samt optimalisering av planer og tiltak.

AdColony er datterselskap av Otello Corporation (tidligere Opera Software) og er eksklusiv LinkedIn Marketing Solutions partner i Norge, Sverige, Danmark og Tyrkia.

Temaer som blir gjennomgått

Medieovervåkning

Distribusjonsstrategi / taktikker

Innholdsnettverk

Distribusjonsplan

Skape engasjement

Måling & analyse

LinkedIn 101