Modul #4: Effektiv bruk av sosiale medier

For å lykkes med innholdsmarkedsføring, må innholdet nå mottakeren med riktig budskap, til rett tid, og i riktig kanal. Denne modulen fokuserer på hvordan du benytter riktige distribusjonsmetoder for å skape trafikk til nettsiden/innholdet ditt.

Medieovervåkning: Hvordan jobbe strukturert, målrettet og analytisk

  • Hva snakkes om ditt brand i sosiale medier.
  • Hva sier brukere/kunder om din bedrift, konkurrenter og bransje.
  • Hvordan utnytte medieovervåkningen strategisk og operativt.

Hvor er din målgruppe og hvordan kommunisere riktig?

  • Hvordan lage innhold som er engasjerende, interessant og relevant for brukerne.
  • Hvordan distribuere innholdet ditt optimalt for å maksimere eksponering, trafikk og for å bygge publikum.
  • Bygg ditt innholdsnettverk på egne plattformer: Blogg og nettside.
  • Hvordan lede brukerne best fra plattformer som Facebook, Twitter, LinkedIn etc. til dine egne plattformer.
  • Hvilke ressurser trengs for å ha en jevnlig tilstedeværelse på dine plattformer?
  • En distribusjonsplan som sikrer best mulig utnyttelse av dine historier og som måler resultater
  • Samkjøring av plattformene som fungerer for deg – hvordan sikre gode synergier?
  • BONUS: Slik måler du effekten av sosiale medier + analysemal for din innholdsproduksjon i sosiale medier.

Innholdsutvikling og distribusjon gjennom LinkedIn

  • Slik lager du en profesjonell firmaside og profil på LinkedIn
  • Hvordan bygge relasjoner og selge mer via LinkedIn
  • Hvordan knytte kontakt med rette personer og bygge langsiktige og verdifulle relasjoner med de?
  • Hvordan strukturere en effektiv LinkedIn-profil?
  • Hvordan jobbe langsiktig med LinkedIn?
  • BONUS: 3 Steg til din virale LinkedIn oppdatering.

Dato: 15. november

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Datoer i 2019:

Vår: 11. april, 09:00-16:00

Høst: 15. november, 09:00-16:00

Pris: 6.990,- eks. mva.

Astrid Valen-Utvik

Astrid Valen

Astrid Valen-Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet Valen–Utvik AS i 2009. Hun er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media & kommunikasjon. Hun er en tydelig stemme i miljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs i tillegg til innholdsarbeid for deres faste kunder. I februar 2017 ble hun kåret til Årets Sosiale Medier Personlighet på Social Media Days Oslo.

Christoffer Bertilsson

Astrid Valen

Christoffer Bertilsson er Norges fremste LinkedIn-ekspert. Han har hjulpet et hundretalls profesjonelle med å mestre LinkedIn, både for karriereutvikling, nettverksutvikling og for å skape flere salgs- og forretningsmuligheter. Christoffer har sin bakgrunn fra digital markedsføring og hjelper daglig bedrifter med å utnytte de digitale plattformer bedre, og bli mer relevante for sine kunder.

Temaer som blir gjennomgått

Medieovervåkning

Distribusjonsstrategi / taktikker

Innholdsnettverk

Distribusjonsplan

Skape engasjement

Måling & analyse

LinkedIn 101

MERK: Du kan velge å ta Modul 4 alene eller som en del av hele sertifiseringen.