Modul 5: SEO & innholdsanalyse - Content Marketing Manager

Modul 5: Digital synlighet: SEO, analyse & konvertering

Content Marketing - SEO, CRO & Content Performance.
Du vil få innsikten og kompetansen i hvordan du skal ta innholdet ditt til et nytt nivå ved hjelp av innholdsanalyse, søkemotoroptimalisering (SEO) og konverteringsoptimalisering. Dette vil bidra til å skape økt synlighet og drive trafikk til ditt innhold.

Du vil lære følgende:

  • Søkemotoroptimalisering (SEO): Optimalisere innholdet for søkemotorer og øk synligheten. Tekniske muligheter for å rangerer høyere, slik at innholdet ditt blir lettere å finne i søk. Brukervennlighetens betydning for synligheten.
  • Konverteringsoptimalisering (CRO): Fører innholdet ditt til flere nyhetsabonnenter, leads og mer salg? Hvor stor er konverteringsraten, og er du fornøyd med den? Hvorfor konverterer ikke innholdet ditt bedre? CRO innebærer å jobbe strategisk for kontinuerlig å øke handlinger. Dette er viktig for alle som jobber med digital markedsføring.
  • Innholdsanalyse & Content Performance: Måling (KPI-er), testing og eksperimentering for å forbedre strategien, og for å tilpasse innhold etter brukernes interesser og behov. Ved å se på riktig data og tall, vil vi oppdage hvilke taktikker som bør forsterkes og dempes. 80/20-regelen er i fokus her.

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Datoer i 2020:

Vår: 4. mai, 09:00-16:15

Høst: 29. oktober, 09:00-16:15

Pris: 6.990,- eks. mva.

Magnus Strømnes Bøe

Adm.dir., Red Performance AS

Magnus er i dag Administrerende direktør i Red Performance. Han har vært leder for SEO og webanalyse i Red Performance siden 2012, og har vært partner i selskapet siden 2013. Magnus er også styreleder i bransjeforeningen Bra Søk og i 2016 ble han kåret til Årets Foredragsholder av annononsørforeningen ANFO. Magnus er en av Norges fremste faglige ressurser innenfor SØK i Norge.

Sindre Kjosås

Fagansvarlig SEO, Red Performance AS

Sindre er fagansvarlig og senior SEO-spesialist i RED Performance. Han jobber med å hente inn og analysere data som gir innsikten man trenger for å opparbeide en lønnsom synlighet i søk. Dette settes i praksis gjennom tiltak som går inn under de tre grunnpilarene i faget: godt innhold, lenker og teknisk SEO. Sindre har vært involvert i store innholdsprosjekt og migreringsprosesser for kunder, hele veien fra kartlegging til implementering. Han er trolig Norges eneste SEO-spesialist som skriver nynorsk.

Temaer som blir gjennomgått

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Konverteringsoptimalisering & A/B-testing

Content Performance

Innholdsanalyse