Modul #3: Profesjonell innholdsproduksjon

Godt innhold er bærebjelka i all kommunikasjon. Det er viktig at innholdet er språklig og faglig tilrettelagt til dine målgrupper. Det betyr at man har de riktige menneskelige og økonomiske ressursene til å bli best innenfor deres område. I Modul 3 vil Norges eneste tekstdoktor gå gjennom hva som skal til for å lykkes med innholdsproduksjon.

Alle deltakere på Content Marketing Manager får Christine sin bok, "Skriv så det selger!".

Du vil lære følgende:

  • Start med opprydding, som vil ha rask virkning.
  • Effektive overskrifter & skriveregler – bruk av språket på en riktig måte.
  • Struktur og universell utforming for å gjøre innholdet lett å konsumere.
  • Arbeidsflyt og produktivitet – Hvordan sikre flyt og økt produksjon.
  • Hvordan sikre ønsket kvalitet og verdi i innholdet som utarbeides.
  • Redaksjonsplan — tips for å holde på kontinuiteten og den gode historien.
  • Suksesskriterier for å utarbeide tekster som fanger leserens oppmerksomhet.
  • Triggerpunktene og teknikker som fenger dine lesere.
  • BONUS: Sjekkliste for å skrive bedre tekster for print, web og sosiale medier.

Oslo

Trondheim

Bergen

Dato:

20. mars

18. april

5. april

Sted:

Felix Konferansesenter, Bryggetorget 3, Oslo.

Adresseavisen – Ferjemannsveien 10, 7014 Trondheim.

Informasjon om sted kommer snart.

Fagansvarlig: Oslo, Bergen & Trondheim

Christine Calvert

Norges eneste tekstdoktor. Christine har jobbet med skriving og innholdsutvikling i over 25 år – både som tekstforfatter i reklamebyrå, global webredaktør i Det Norske Veritas og som «tekstevangelist» i BEKK. Christine ble kåret til “Årets kursholder 2014” av Confex. Forfatter av bøkene “Skriv så det selger” og “Skriv for nettet – kort og godt“

Foredragsholder i Trondheim

Atle Bersvendsen

Leder og innholdssjef i Adressa Brand Studio. Atle Bersvendsen er utdannet samfunnsviter fra NTNU og journalist fra Høgskolen i Bodø. Han er tidligere nyhetsjournalist i Adresseavisen og tidligere redaktør for adressa.no og trd.by, som har nådd betydelige digitale posisjoner gjennom jobbing med målrettede og dedikerte innholdsstrategier.

Foredragsholder i Trondheim

Michelle Bjellmo

Innholdsutvikler Michelle har en mastergrad i journalistikk fra universitetet i Sydney, er tidligere journalist, frontsjef og utviklingsredaktør i avisa iTromsø, og har jobbet for og ledet trd.by. Både i Tromsø og for trd.by var strategi og operativ drift av sosiale medier blant hennes viktigste arbeidsoppgaver.

Temaer som blir gjennomgått

Effektive overskrifter

Skriveregler

Redaksjonsplan

Sjekkliste

Triggerpunkter

Struktur og universell utforming

P.S: Du kan også velge bare å delta på denne modulen. Du trenger ikke å ta hele sertifiseringen.