Modul 3: Innholdsproduksjon - Content Marketing Manager

Modul #3: Profesjonell innholdsproduksjon

Godt innhold er bærebjelken i all kommunikasjon. Det er viktig at innholdet er språklig og faglig tilrettelagt til dine målgrupper. Det betyr at man har de riktige menneskelige og økonomiske ressursene til å bli best innenfor deres område. Du vil møte Norges eneste tekstdoktor som vil gå gjennom hva som skal til for å lykkes med profesjonell innholdsproduksjon. I tillegg møter du Ove Dalen som har fokus på tekst og innhold i digitale kanaler.

I forkant av modulene anbefales det å lese gjennom de tre fagbøkene:

  • Skriv så det selger! – Christine Calvert
  • Effektiv Nettskriving – Ove Dalen
  • Everybody Writes – Ann Handley

Du vil lære følgende:

14. oktober: Profesjonell innholdsproduksjon ( 3 timer)

Del 1: De tre kommunikasjonsmodellene 

  • Språk som fungerer – Språk som når målgruppen
  • Modeller du må kjenne til og som forbedrer ditt språk og din kommunikasjon
  • Hva er en god tekst og hva skal den inneholde

Del 2: Utvikle din personas – Skrive til og for dine kunder

Del 3: Finn din stil og stemme - Tone of voice

Spørsmål og oppsummering av modul 1

Oppgave til deltakerne: 

  • Gå over nettsiden med sjekklisten
  • Finn din USP med dine kolleger
  • Gå gjennom AIDA modellen med dine kolleger
  • Beskriv din stil og stemme

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1 og Del 2
  • Sjekkliste for innholdsproduksjon: Fyll inn punktene på sjekkliste

15. oktober: Profesjonell innholdsproduksjon ( 3,5 timer)

Del 4. Fordeler fremfor egenskaper – Hva betyr det innholdet ditt

Del 5. 10 Skrivetips som vil forbedre innholdet ditt 

  • Oversrifter
  • Retorikk

Del 6. Sjekklisten for alle som skal jobbe med godt innhold

  • Retningslinjer

Del 7: De 7 grepene du bør ta for å skrive godt innhold på nett (Ove Dalen)

Spørsmål og oppsummering 

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 4, 5, 6 og 7
  • Sjekkliste for innholdsproduksjon: Fyll inn punktene på din sjekkliste

Oppgave til deltakerne: 

  • Gå gjennom skrivetipsene
  • Gå gjennom sjekklisten for innholdsproduksjon

Sted: Digitalt. Alle deltakere mottar en link til hver av modulene.

Dato: 14. oktober 09.00 – 12.00, &
15. oktober 09.00 – 12.30

Pris: 6.990,- eks. mva.

Christine Calvert

Norges eneste tekstdoktor. Christine har jobbet med skriving og innholdsutvikling i over 25 år – både som tekstforfatter i reklamebyrå, global webredaktør i Det Norske Veritas og som «tekstevangelist» i BEKK. Christine ble kåret til “Årets kursholder 2014” av Confex. Forfatter av bøkene “Skriv så det selger” og “Skriv for nettet – kort og godt“.

Ove Dalen

Ove Dalen er rådgiver i Netlife Design. Han regnes som en av landets fremste eksperter på digitalkommunikasjon og har også skrevet boken «Digital strategi for alle». Han holder foredrag landet rundt og gir råd til noen av Norges største og mest ambisiøse selskaper om digitalt innhold, forretningsutvikling, kundeopplevelse og strategi.

Temaer som blir gjennomgått

Effektive overskrifter

Skriveregler

Redaksjonsplan

Sjekkliste

Triggerpunkter

Struktur og universell utforming

Alle deltakere på Content Marketing Manager får Christine sin bok, "Skriv så det selger!".