Modul #3: Profesjonell innholdsproduksjon

Godt innhold er bærebjelka i all kommunikasjon. Det er viktig at innholdet er språklig og faglig tilrettelagt til dine målgrupper. Det betyr at man har de riktige menneskelige og økonomiske ressursene til å bli best innenfor deres område. I Modul 3 vil Norges eneste tekstdoktor gå gjennom hva som skal til for å lykkes med innholdsproduksjon.

Du vil lære følgende:

  • Start med opprydding, som vil ha rask virkning.
  • Effektive overskrifter & skriveregler – bruk av språket på en riktig måte.
  • Struktur og universell utforming for å gjøre innholdet lett å konsumere.
  • Arbeidsflyt og produktivitet – Hvordan sikre flyt og økt produksjon.
  • Hvordan sikre ønsket kvalitet og verdi i innholdet som utarbeides.
  • Suksesskriterier for å utarbeide tekster som fanger leserens oppmerksomhet.
  • Triggerpunktene og teknikker som fenger dine lesere.
  • Effektiv nettskriving til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler
  • Bruk av innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier
  • BONUS: Sjekkliste for å skrive bedre tekster for print, web og sosiale medier.

Dato: 8. november

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Datoer i 2019:

Vår: 10. april

Høst: 16. oktober

Christine Calvert

Norges eneste tekstdoktor. Christine har jobbet med skriving og innholdsutvikling i over 25 år – både som tekstforfatter i reklamebyrå, global webredaktør i Det Norske Veritas og som «tekstevangelist» i BEKK. Christine ble kåret til “Årets kursholder 2014” av Confex. Forfatter av bøkene “Skriv så det selger” og “Skriv for nettet – kort og godt“

Ove Dalen

Ove Dalen er rådgiver i Netlife Design. Han regnes som en av landets fremste eksperter på digitalkommunikasjon og har også skrevet boken «Digital strategi for alle». Han holder foredrag landet rundt og gir råd til noen av Norges største og mest ambisiøse selskaper om digitalt innhold, forretningsutvikling, kundeopplevelse og strategi.

Temaer som blir gjennomgått

Effektive overskrifter

Skriveregler

Redaksjonsplan

Sjekkliste

Triggerpunkter

Struktur og universell utforming

Alle deltakere på Content Marketing Manager får Christine sin bok, "Skriv så det selger!".

P.S: Du kan også velge bare å delta på denne modulen. Du trenger ikke å ta hele sertifiseringen.