Modul #3: Profesjonell innholdsproduksjon

Godt innhold er bærebjelka i all kommunikasjon. Det er viktig at innholdet er språklig og faglig tilrettelagt til dine målgrupper. Det betyr at man har de riktige menneskelige og økonomiske ressursene til å bli best innenfor deres område. I Modul 3 vil Norges eneste tekstdoktor gå gjennom hva som skal til for å lykkes med innholdsproduksjon.

Du vil lære følgende:

  • Start med opprydding, som vil ha rask virkning.
  • Effektive overskrifter & skriveregler – bruk av språket på en riktig måte.
  • Struktur og universell utforming for å gjøre innholdet lett å konsumere.
  • Arbeidsflyt og produktivitet – Hvordan sikre flyt og økt produksjon.
  • Hvordan sikre ønsket kvalitet og verdi i innholdet som utarbeides.
  • Suksesskriterier for å utarbeide tekster som fanger leserens oppmerksomhet.
  • Triggerpunktene og teknikker som fenger dine lesere.
  • BONUS: Sjekkliste for å skrive bedre tekster for print, web og sosiale medier.

Dato: 8. november

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Alle deltakere på Content Marketing Manager får Christine sin bok, "Skriv så det selger!".

Christine Calvert

Norges eneste tekstdoktor. Christine har jobbet med skriving og innholdsutvikling i over 25 år – både som tekstforfatter i reklamebyrå, global webredaktør i Det Norske Veritas og som «tekstevangelist» i BEKK. Christine ble kåret til “Årets kursholder 2014” av Confex. Forfatter av bøkene “Skriv så det selger” og “Skriv for nettet – kort og godt“

Temaer som blir gjennomgått

Effektive overskrifter

Skriveregler

Redaksjonsplan

Sjekkliste

Triggerpunkter

Struktur og universell utforming

P.S: Du kan også velge bare å delta på denne modulen. Du trenger ikke å ta hele sertifiseringen.