Modul #6: Innholdsdistribusjon

Det finnes flere distribusjonsmetoder enn sosiale medier. Under modul 6 får du dypere innsikt i andre smarte måter å distribuere innholdet på: Native Advertising, Influencer Marketing og e-postmarkedsføring. I tillegg tar vi en gjennomgang av videomarkedsføring.

Du vil lære følgende:

  • DEL 1 — Native Advertising & Sponset innhold: En smart måte å forsterke rekkevidden av din innholdsmarkedsføring. Med Native Advertising kan du sponse en artikkel på en populær side, og drive mer trafikk til egen plattform.
  • DEL 2 — Influencer Marketing: Dette er også en annen måte å forsterke rekkevidden din på. Her handler det om å lage engasjerende innhold i samarbeid med kjendiser og opinionsledere. På denne måten får din merkevare eksponering foran et annet relevant og større publikum.
  • DEL 3 — Thought Leadership: Findings from the LinkedIn/Edelman research, and the role employees play in an effective thought leadership strategy.
  • DEL 4 — Effektiv bruk av e-postmarkedsføring i innholdsmarkedsføringen: I denne sesjonen ser vi på hvordan du bør jobbe med både nyhetsbrev og Marketing Automation for automatisert en-til-en kommunikasjon. Du vil få se mange gode eksempler på hvordan andre bedrifter jobber, og vi inviterer til diskusjon med våre erfarne eksperter på området. 
I sesjonen om e-postmarkedsføring går vi gjennom følgende temaer:
    • Siste trender innenfor e-postmarkedsføring & nyhetsbrevutsendelser.
    • Lovverk og praksiser for hvordan du kan øke din mottakerliste.
    • Hva må du vite om utsendelses- og leveringsprosessen til din innboks.
    • Hvordan optimalisere e-postene for å oppnå mer av ønsket handling.
    • Handlingsbaserte epost: 1-1 basert på individuell handling.
    • Marketing Automation & Nurturing basert på individuell prospekt.
    • Strategi: Hva skal til for å lykkes?

Dato: 29. november

Sted: Polyteknisk Forening, Rosenkrantz gate 7, 3 etg.

Datoer i 2019:

Vår: 25. april

Høst: 31. oktober

Fagansvarlige

Sara Narvhus Oksdøl

Daglig leder i Spray AS

Tor Eivind Aurdal

Partner Manager i APSIS International

Jamie Pham

Content Marketing Evangelist, LinkedIn

Rickard Lawson

Daglig leder i Strossle Norway AS

Temaer som blir gjennomgått

Native Advertising & sponset innhold

Influencer Marketing

E-postmarkedsføring

Thought Leadership

P.S: Du kan også velge bare å delta på denne modulen. Du trenger ikke å ta hele sertifiseringen.

<< Bli en sertifisert Content Marketing Manager >>

De ulike modulene gjennomføres av fagansvarlige som representerer noen av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge og Norden. Alle som fullfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager, og får bevis som er signert de ulike fagansvarlige. Påmelding er bindende. Vi tar forbehold om justeringer/endringer.