CMM

Effektiv bruk av Sosiale Medier

For å lykkes med innholdsmarkedsføring, må innholdet nå mottakeren med riktig budskap, til rett tid og i riktig kanal. Du vil lære mer om hvordan du benytter riktige distribusjonsmetoder for å skape trafikk til innholdet ditt.

Fagansvarlig

Modulene gjennomføres av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge og Norden.

Alle som gjennomfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager og får diplom.

Sted
Kurset går over 2 dager våren 2023
Tema

Program

Dag 1 (6. januar 2023)

Del 1: Hvorfor må vi bygge tillit i sosiale medier?

  • Hva gjør du for å skille deg ut?

Del 2: Strategisk og målrettet kommunikasjon

  • Hva ønsker du at mottakeren skal sitte igjen med av inntrykk?
  • Hva konkret ønsker du at mottakeren skal gjøre i etterkant?
  • Hva slags verdi ønsker du å gi til mottakeren?

Del 3: Hvordan strukturere tidsbruk og innhold?

Del 4: Hva er godt innhold og gode historier?

Del 5: Hvordan få rekkevidde og engasjement?

  • Hvordan fungerer algoritmene
  • Opphavsrett
  • Konkurranseregler i sosiale meier

Del 6: Hvordan skal økosystemet ditt se ut?

  • Analyse, strategi, hverdagsinnhold, måling, mediekjøp og kampanje

Spørsmål og oppsummering av modul 1

Oppgave til deltakerne til Modul 1:

  • Fyll inn målene fra modul 1 på sjekklisten Effektiv bruk av sosiale medier
  • Definer for din virksomhet – 3-5 kjerneverdier + tenk gjennom konsekvenser for hver enkelt verdi
  • Definer din virksomhets kommunikasjonsmål. Sett opp 4-6 kommunikasjonsmål
  • Organisering: Kartlegg hvem som kan bidra til deres innholdsproduksjon?
  • Ta utgangspunkt i sjekklisten for godt innhold og skriv ned stikkord for temaer til historier din virksomhet har å fortelle og som du mener er godt innhold for dere

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1 – Del 4
  • Sjekklisten Effektiv bruk av sosiale medier
  • Skjema for kjerneverdier
  • Skjema for kommunikasjonsmål
  • 10 punkts sjekkliste for godt innhold i sosiale medier

Dag 2 (6. januar 2023)

Del 7: Annonsering på Facebook

  • Trafikk & engasjement

Del 8: ROI – hva er verdien av sosiale medier?

Del 9: Analyse og statistikk

  • Hva bør rapporteres på pr uke, pr mnd, pr kvartal til hvem

Del 10: Evaluer og juster

Del 11: Tips, råd og verktøykassen for effektiv bruk av sosiale medier

  • 5 tips til å skape økt engasjement
  • 5 fallgruver du bør unngå
  • Spørsmål og oppsummering av modul 2

Oppgave til deltakerne til Modul 2:

  • Fyll inn målene fra modul 2 på sjekklisten Effektiv bruk av sosiale medier
  • Hva er indikatorene på suksess for dere? Hva er suksess i hver enkelt kanal?
  • Lag en skisse til hvordan ditt økosystem ser ut i dag og hvordan det du kan prioritere at det skal se ut i tiden fremover. Hvilke prioriteringer bør du gjøre

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 7 – Del 12

Fagansvarlige

Lorem ipsum…

15 digitale halvdagsmoduler

Modulene gjennomføres av fagansvarlige som representerer noen av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge og Norden.

Alle som fullfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager og får diplom.

Fagansvarlig

Fagansvarlig

Fagansvarlig

Fagansvarlig