CMM

Content Marketing-strategi

Styrk din kompetanse og få en helhetlig innsikt i hvordan du utarbeider eller videreutvikler din Content Marketing-strategi. Etter kurset sitter du blant annet igjen med unik innsikt innen innholdsstrategi, målsetting, kundereisen, kjøpsprosessen og analysering.

Fagansvarlig

Modulene gjennomføres av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge og Norden.

Alle som gjennomfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager og får diplom.

Sted
Kurset går over 2 dager våren 2023
Tema

Program

Dag 1 (1. februar 2023)

Del 1: Introduksjon til innholdsstrategi

  • Sett deg tydelige mål for hva din Content Marketing strategi skal inneholde
  • Hvordan lage et business case for en intern satsing på Content Marketing
  • Slik overbeviser du ledelsen for en satsing på Content Marketing

 

Del 2: Prosessen for å komme frem til en god strategi

  • Hva skal en Content Marketing Strategi inneholde
  • Start med analysen
  • Gjennomgang av de 8 punktene som må være med i din strategi
  • Hvordan forankrer du en Content Marketing strategi?
  • Hvilke hindringer vil du møte på og hvordan skal du overvinne de?

 

Del 3: Målgrupper, målgruppeanalyse kundesegmenter og personalisering

  • Kartlegge dine kundeprofiler
  • Utvikle dine personas
  • Gjennomgang av budskapsmatrisen

 

Spørsmål og oppsummering av modul 1

 

Oppgave til deltakerne:

  • Jobb med ditt businesscase som et grunnlag for utviklingen eller videreutvikling av strategien din.
  • Lag din personas
  • Sett opp punkter som du mener har betydning for din strategi i strategiskissen

 

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 1, Del 2 & Del 3
  • Strategiskissen
  • Eksempel på strategi for liten bedrift
  • Eksempel på strategi for stor bedrift
  • Eksempel på strategi for B2B bedrift

Dag 2 (2. februar 2023)

Del 4: Kjøpsreisen – budskap og innhold

  • Hva er stegene i kjøpsreisen
  • Innhold og kanaler som skal benyttes

 

Del 5: Mål, formål, måling og analyse

  • Hvordan måler du de ulike målene
  • Måle på effekt
  • Analysere og presentere
  • Hvilke data har du tilgang på i dag?

 

Del 6: Prosesser og roller i organisasjonen

  • Hvordan organisere deg for en satsing på Content Marketing
  • Arbeidsfordeling og hvilke nøkkelpersoner du bør ansette
  • Årsplanlegging og innholdsproduksjon

 

Kort gjennomgang av strategioppgaven

 

Spørsmål og oppsummering av modul 2

 

Oppgave til deltakerne:

  • Jobb med din kjøpsreise og forstå dine kunder
  • Sikre deg innsikt i data som bedriften din har
  • Tenk over organiseringen i din bedrift
  • Fortsett jobben med å sette opp punkter som du mener har betydning for din strategi

 

Dokumenter til deltakerne:

  • Presentasjonene for Del 4, 5 og 6
  • Strategiskissen

Fagansvarlige

Lorem ipsum…

15 digitale halvdagsmoduler

Modulene gjennomføres av fagansvarlige som representerer noen av de fremste aktørene innenfor Content Marketing i Norge og Norden.

Alle som fullfører kurset blir sertifisert Content Marketing Manager og får diplom.

Fagansvarlig

Fagansvarlig

Fagansvarlig

Fagansvarlig