Grunnlaget for målrettet innholdsmarkedsføring - Content Marketing Manager

Grunnlaget for målrettet innholdsmarkedsføring

Søk er kanskje den største markedskanalen for norske virksomheter. Søkemotoroptimalisering (SEO) er et utfordrende område som er i konstant utvikling. Hvordan kan man arbeide med innholdsmarkedsføring på en god måte – i henhold til søk? Hvordan får man fortjent sin plass øverst i søkemotorene?

Magnus Strømnes Bøe er Daglig leder i Red Performance, et av Norges største markedsbyråer. Magnus er styreleder i bransjeorganisasjonen Bra Søk og er Fagansvarlig på Modul 5 på sertifiseringskurset Content Marketing Manager, som handler om innholdsmarkedsføring & SEO, konverteringsoptimalisering og søk generelt.

Søkemotoroptimalisering spiller veldig mye på innholdsmarkedsføring – altså, hvordan kan man optimalisere og bruke innholdet på riktig måte? Modul 5 om SEO er derfor en naturlig del av sertifiseringskurset, Content Marketing Manager.

Søk har utviklet seg utrolig mye de siste 15-20 årene. Magnus har studert denne utviklingen helt siden 2001, og har opparbeidet seg en innsikt i dette fagfeltet som vi markedsførere bør ha oversikt og innsikt i. Vi i Content Marketing Norge er takknemlige for samarbeidet med Red Performance og at Magnus deler denne kompetansen på Modul 5.

Den markedsinnsikten som er tilgjengelig i dag på grunn av søkemotorer, kunne man bare drømme om for 30 år siden. Fordi nesten alle søker hver dag finnes det data som kan hjelpe oss som markedsførere å tilby svært relevant og målrettet innhold.

Gjennom å gjøre en søkeordsanalyse kan du få et godt bilde av hva som er behovet i markedet. Hva vil målgruppen din lese om? Hva lurer de på? Hva trenger de hjelp med?

Det å kunne gjøre søkeordsanalyse, er grunnleggende for å tilby relevant innhold og for å lykkes med Content Marketing.

På Content Marketing Manager vil Magnus Strømnes Bøe dele hva hans team i Red Performance bruker av verktøy og metoder – bl.a.:

  • Hvordan gjøre en grundig søkeordsanalyse.
  • Hvordan du skal være kritisk til de ulike tallene.
  • Bruke datakilder på en god måte, slik at du tar de riktige beslutningene.
  • Hvordan innhold du skal lage.
  • Kartlegging av konkurrenter.
  • Teknikker og verktøy som  Red Performance og Magnus utnytter i sitt arbeid.

Oppstart vår & høst: 27. mars | 24. september

P.S: Du kan velge å delta på kun denne modulen eller hele sertifiseringsløpet.

MELD DEG PÅ MODULEN »»

    Carl-Wilhelm Vedvik

    Click Here to Leave a Comment Below

    Leave a Comment: